Päivitetty 25.9.2024
1. Asiakas
mekaaninen.fi on JH-Mekaaninen-yrityksen (Y-tunnus:2425338-7) ylläpitämä verkkosivusto.
JH-Mekaanisen asiakkaana voivat olla kuluttajat, yritykset ja yhteisöt.
Näitä sopimusehtoja sovelletaan JH-Mekaaninen:n ja sen kuluttaja-asiakkaiden (jäljempänä ”Asiakas”) välisessä kauppasuhteessa, johon soveltuu myös Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.
Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta sovelletaan kunkin yksilöllisen sopimuksen mukaisia ehtoja.
2. Asiakkuus ja tietosuoja
Tilatakseen tuotteita, asiakkaan on syötettävä verkkosivustolle täydelliset yhteystietonsa. Yhteystiedot pitävät sisällään asiakkaan nimen, sähköpostiosoitteen, osoitteen sekä puhelinnumeron.
Asiakkaiden tiedot tallennetaan JH-Mekaaninen:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. JH-Mekaaninen:lla on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä täällä. Asiakas voi tarkistaa itseään koskevat tiedot asiakastilinsä kautta ja halutessaan kieltää tietojensa käytön sekä käsittelyn markkinointitarkoituksiin.
JH-Mekaaninen:lla on oikeus perua kauppa, mikäli asiakas ei ole toiminut yleisesti hyväksyttyjen toimintatapojen mukaisesti ja esimerkiksi hyödyntää automaattisia työkaluja (botteja/skriptejä) osana tilausta. Lisäksi, JH-Mekaaninen pidättää oikeuden olla myymättä tuotteita jälleenmyytäväksi.
3. Tuotevalikoima
Saatavuustiedot perustuvat kunkin ajankohdan mukaisiin varastotilanteisiin. Kaikki myytävät tuotteet ovat JH-Mekaaninen:n suunnittelemia sekä valmistamia, uusia ja käyttämättömiä.
JH-Mekaaninen ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on JH-Mekaaninen:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. JH-Mekaaninen ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
4. Toimittaminen
Tuotteet voidaan tilata kuljetuspalvelun toimittamana.
Lähtökohtaisesti yksittäisen tilauksen tuotteet toimitetaan yhdellä kerralla. Tarvittaessa useita tuotteita sisältävät tilaukset lähetetään useammassa paketissa, jolloin on mahdollista, että kaikki tuotteet eivät saavu perille yhtä aikaa.
Mikäli kaikki tilauksen tuotteista eivät ole heti toimitettavissa, asiakas voi pyytää jakamaan tilauksen, jolloin puuttuvat tuotteet siirtyvät uuteen tilaukseen. Tilauksen jakamisen seurauksena syntyvän uuden tilauksen toimitus on lisämaksullinen. JH-Mekaaninen varaa kuitenkin oikeuden jakaa tilauksia yksipuolisesti, jolloin uuden tilauksen lähetys on maksuton.
5. Hinnoittelu ja maksutavat
Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja, ellei toisin ole mainittu. JH-Mekaaninen pidättää oikeuden perua tilauksen, jos tuote on myyty virheellisellä hinnalla hinnoitteluvirheen, järjestelmähäiriön tai muun vastaavan virhetilanteen vuoksi.
Hinnat tarkistetaan käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa hinnat korjataan asiakkaan avoimeen tilaukseen. Hinnan noustessa ennen tilauksen käsittelyä, myydään tuote tilauksentekohetken hinnalla.
Ajankohtaiset tiedot tarjolla olevista maksutavoista löytyvät JH-Mekaaninen:n sivuilta.
6. Palauttaminen
JH-Mekaaninen tarjoaa asiakkailleen 14 päivän lakisääteisen peruuttamisoikeuden etämyyntiä koskeville tuotteille. Asiakas voi palauttaa tuotteen postitse omalla kustannuksellaan tai suoraan JH-Mekaaninen toimipisteelle. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.
7. Takuu
JH-Mekaaninen antaa myymilleen, ja valmistamilleen tuotteille 3 kuukauden takuun niiden tarkoituksenmukaisessa käytössä. Takuu kattaa ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet.
JH-Mekaaninen ei ole vastuussa ostajan aiheuttamista vahingoista. Takuun ulkopuoliset kustannukset voidaan periä kokonaisuudessaan asiakkaalta.
8. Erimielisyyksien ratkaiseminen
Osapuolet pyrkivät neuvottelemaan erimielisyyksistä, mutta mikäli osapuolten välillä ei synny sopua, on kuluttaja-asiakkaalla oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajaneuvonnan tietoon tai riita-asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia. Nämä menettelyt ovat kirjallisia
Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.
Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Verkkokauppa.com Oyj:tä vastaan joko Hämeenlinnan käräjäoikeudessa tai vakituisen asuinpaikkansa käräjäoikeudessa.